Nu jävlar ska vi äta bra

Maten just nu går SKIT. Äter massvis med vitt bröd, pommes, socker socker socker osv. Äter knappt frukt eller grönsaker om man jämför med förut. Det är ju helt galet. Är vegan förresten, för er som inte visste (har varit i 1.5 år nu och det går hur bra som helst!!).

Nu ska jag börja äta massor frukt och grönt, bara mörkt bröd/knäckebröd, så lite socker som möjligt (såklart äta ibland om jag har anledning för det, inte ångesta över det och aldrig skämmas), dricka mer vatten etc.

Imorgons matplan:
Frukost: gröt + bär/frukt + kanel, kaffe, cigg
Förmiddagsfika: gröt + kanel, kaffe
Lunch: sallad/mörkt bröd, kaffe, vatten
Mellis: gröt + frukt/bär //något annat bra jag hittar..., kaffe, cigg
Middag: vad det nu bjuds på, mycket grönsaker, vatten

Promenerar dock minst 1.5 timme varje dag och står upp 6 timmar i sträck på jobbet, vilket tär på mina små fötter. Herregud säger jag bara. Så ömma.

Nu jävlar ska jag sova. Hell yeah.

Kommentera här: